Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 april 2018

vilken härlig kombination; recept av serietecknare

Serienördens kokbok : svenska serietecknares bästa recept innehåller recept och teckningar av 47 olika svenska serieskapare, lika många härliga illustrationer och lika många recept, en hel del veganskt.

Jag har en hel del udda kokböcker, den här är lite galen, en blir sugen på att baka och fixa något gott, veganska plättar, kyckling på olika vis, blomkål, Lisas grönkål, varma ostmackor när man läser Kalle och Hobbe, lax med ingefära, olyckskakor, iste, rulltårta, chokladbiskvier med nougatkräm, mm.

4 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Serienördens kokbok verkar kul, skall kolla upp det i en affär i Götgatsbacken när jag hinner.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, jag har lånat på biblioteket men vill nog ha en egen ❤️

znogge sa...

Vilken härlig bok som definitivt skulle passa en mat- och baknörd som mig!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, kul med lite udda kokböcker!