Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 september 2017

invigning av Bokmässan

Ärkebiskop Antje Jackelén talar om alla människors lika värde.
Kulturminister Alice Bah Kuhnke säger kloka ord om bildning och 
även professor Henrik Menander från Finland får säga några ord.
Irländska kören Anúna och violinisten Linda.
Hann man inte med frukosten, ordnade det sig ändå,

3 kommentarer:

Ylva sa...

Det ser trevligt ut. Jag gillar kulturministern som är från Horda, nära här.

Jokke sa...

Jag tog en Bokmässans katalog i somras från Göteborg, det är fint, att det inte finns ingen bojkot. I bokmässans är också många finländare tex Olli-Pekka Heinonen (före undervisningminister mm.), Kjell Westö och många andra ...

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, hon verkar både kunnig och trevlig.

Jokke, det finns så mycket program så det är svårt att välja... Eftersom Finland fyller 100 år, finns det ännu fler finländare här än vanligt.