Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 juni 2017

en karaktär jag vill vara - jerka

"Om du skulle kunna byta plats med en karaktär i en TV-serie/film vem skulle du välja och varför? (OBS: Tänk inte för länge utan skriv den första som du kommer att tänka på)" föreslår Annika i Bokbloggsjerka 16 – 19 juni.
Miss Elizabeth Mapp i Mapp och Lucia, brittiskt komedi efter EF Bensons böcker, för då skulle jag få dricka te hela dagarna på olika tillställningar.
För 30 kronor per del hittade jag samlingen av E.F. Bensons (1867-1940), berättelser om Mapp and Lucia i övre medelklass som kivas i den idylliska kuststaden Tilling. Totalt 632 + 665 sidor för 60 kr, man kan ju läsa något kapitel då och då, när andan faller på.

14 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Inte sett, inte läst. Kan det aldrig bli för mycket te???

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, nej, inte för mycket scones heller :)
Mapp och Lucia har visats i svt.

Missmagic sa...

Dricka te hela dagarna låter som en perfekt sysselsättning :)

Hanneles bokparadis sa...

MissMagic, eller hur, med rätt tilltugg till :)

Robert W sa...

Även en kaffedrinkare som jag kan tänka mig att dricka vällagat engelskt te och kanske ta ett par scones.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, jag dricker också kaffe men inte i England

Lena sa...

Det här var inget jag kände till sedan tidigare.

Mia Eggimann sa...

Blir man inte väldigt kissnödig av så mycket te?

Mrs Calloway sa...

såg något avsnitt på TV. fint fynd du gjorde, Hannele

Hanneles bokparadis sa...

Lena, har visats i svt ganska nyligen.

Marie, jag hoppas det finns toaletter :)

Mrs Calloway, duktigt jobbat på så kort tid, bra loppis.

Bokdamen sa...

Den här har jag inte sett men låter som min kopp te ;)

KajsaLisa sa...

Det var ett billigt nöje.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jag njöt av serien.

KajsaLisa, ibland är bokpriserna humana.

Åsa sa...

Inte sett, inte läst, men trevliga testunder låter ju inte dumt! :)