Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 mars 2017

regn och sol - olikhetsutmaning

Veckans olikhetsutmaning, inspirerad av vårvädret. De två orden för veckan är regn och sol. Din uppgift är att koppla ihop dessa ord med kultur av något slag, föreslår Enligt O.
Sargassohavet av Jean Rhys utspelar sig i det tidiga 1800-talets Västindien, där det regnar och regnar.
I den tjocka Lawrence av Arabien av T. E. Lawrence mycket öken och sol.

6 kommentarer:

Ugglanoboken sa...

Jag har inte läst någon av de här klassikerna, men det kommer nog en dag :-)

Hanneles bokparadis sa...

Helena, skönt att spara något till senare tillfälle :)

Sara Pepparkaka sa...

Sargassohavet har jag tänkt läsa någon gång.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, inte helt lätt bok, tycker jag

Mrs Calloway sa...

Sargassohavet har jag läst. Lawrence av Arabien blev biten i benen av Thomas Hardys terrier Wessex

enligt O sa...

Har inte heller läst dessa klassiker. Tack för tips och fina bilder!