Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 mars 2017

bygger ingen säng av böcker

Också en lösning men jag
behöver inte bygga säng av böcker, sonen satte upp en ny stadig bokhylla.

16 kommentarer:

Joelinda sa...

Med tanke på hur hyllplanen sviktade så var det nog bra att sonen hjälpte er att sätta upp en stadigare bokhylla. Fint!

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, eller hur!

znogge sa...

Jag hade nog valt en stadigare hylla jag med.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, dotterns gamla hylla hon fick av min mor, dags att ersätta.

KaJsaLisa sa...

Men tänk om man vill läsa den underst innan man somnar :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, haha, ibland får man planera :)

ingersord sa...

Verkligen behövligt, men guu vad häftigt med en säng av böcker....bara ligga där och läsa....

Hanneles bokparadis sa...

Inger, sonen säger att han vill bygga en STOL av böcker till mej! ❤️

Mrs Calloway sa...

det blir ju lite svårt när du vill läsa en bok som ligger mitt inne i sängen. men sonen har väl någon finfin lösning i beredskap...

ingersord sa...

Heja sonen!

Bosse Lidén sa...

Kunde du inte fått både säng och nya hyllor? :)
Stora lexikon kan bära på tung information. Det har vi också varit med om.
Vad vore livet utan böcker.
Bokkram från Bosse

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det skulle sonen ha om han fick helt fria händer.

Inger, nu har jag nog inte plats för flera möbler...

Bosse, jo, men nu har maken också synpunkter på sängen :) ❤️
Visst är det konstigt att se hem utan böcker... kram.

MissMagic sa...

Vilken rolig säng XD Kanske inte något jag skulle vilja ha men så kul XD

Hanneles bokparadis sa...

Miss Magic, min svärdotter skickade bilden :)

Paula sa...

Både värme- och ljudisolerade väggar, inte illa. Förmodligen skottsäkra också...

Hanneles bokparadis sa...

Paula, tänkte att säng av böcker skulle funka, om man har ont om plats :)