Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 september 2016

höstens kommande läsning

Hennes nya namn av Elena Ferrante läser jag gärna, nummer 107 i bibliotekskön.
Veckans barnboksbloggsfråga: Vilken bok ser du mest fram emot att läsa bland höstens kommande böcker? Eller läser du någon serie där du ser fram extra mycket emot nästa del? Eller har du någon favoritförfattare där du knappt kan vänta tills hen släpper en ny bok?

6 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

oj då! det var en rejäl kö! jag har plats 52 och sedan kommer många, många flera.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, ibland köper de in många böcker - som de säljer ut billigt när kön minskat....

znogge sa...

Det kan man kalla kö! Men förhoppningsvis så finns det flera exemplar. Jag brukar oftast ge mig till tåls och vänta.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag har inte heller bråttom :)

Tantaugusta sa...

Fick den i födelsedagspresent i somras men den ligger fortfarande orörd hemma. Kanske läge att läsa den snabbt nu innan alla börjar skriva om den. Förväntningarna kan ju ta död på den bästa av böcker. Mina egna förväntningar är just nu ganska medelmåttiga, jag älskade inte första delen lika mycket som de flesta andra.

Hanneles bokparadis sa...

Tantaugusta, jag gillade första delen, men visst är kan man bli besviken.