Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 december 2014

Nils Holgersson i Blenheim Palace

När min tomte besökte Blenheim Palace så trodde guiden att det var Nils Holgersson. 
Winston Churchill föddes här.

4 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

Luvan förstås! En annan tycker ju att säsongen borde ha gett vissa ledtrådar...

Hannele sa...

Anna, jag sa inte emot :)

znogge sa...

Nils Holgersson bar alltid röd luva men däremot tycker jag att flätorna borde talat emot att det skulle vara han...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, i farten hinner man inte se allt...